wtorek, 12 listopada 2019

Grudniownik - junk journal.

Pora na kolejny post z naszego mini cyklu o grudniownikach. Dziś albumik w wersji również niewielkiej (rozmiar ok.10x15 cm), ale znacznie bardziej ozdobnej, pełnej skrytek i kieszonek - jest to taki junk journal z funkcją grudniownika. Album został w całości wykonany przez autorkę, którą jest Urszula Hejnig-Kaźmierowska, szefowa UHK Gallery :) 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mój grudniownik jest niewielki jak dzienniczek ucznia. Postanowiłam od początku do końca wykonać go samodzielnie, czyli poza dekorowaniem - od podstaw uszyć bazę w formie książki. Pracę rozpoczęłam od wyboru kolorystyki i papieru. Postawiłam na czerwień, krem i złoto. Wybrałam czerwone papiery z tegorocznej kolekcji „hello Christmas" i kremowe z „Old-fashioned christmas", brązowy tusz i złote, metalowe dodatki.


Papiery przycięłam do odpowiedniego formatu, przykleiłam pierwsze warstwy, żeby karty grudniownika nie były jednolite. Karty wytuszowałam brązowym tuszem.


Kart zrobiłam ciut więcej niż 24, zakładając, że niektóre wpisy zajmą mi więcej miejsca. Ponieważ nie wiem jeszcze dokładnie, co będzie się działo w grudniu, cyferki postanowiłam przykleić dopiero przy wypełnianiu stron.


Gdy wszystkie strony były już gotowe, rozpoczęłam w sieci poszukiwania przystępnego tutoriala jak zszyć książkę. Wybrałam film Greta Art Studio ( https://www.youtube.com/watch?v=qUpQR7ZFCAk ) i udało mi się wg niego zszyć i oprawić całość. 



Strony wewnątrz  mają rozmaite ramki i kieszonki, niektóre karty są rozkładane, tworząc miejsce na dodatkowe zdjęcia lub wpisy. W wielu kieszonkach od razu umieściłam tagi. 




Do niektórych tagów dodałam wstążki w pasujących kolorach i craftowe sznureczki. 


Okładkę również ozdobiłam tagami z kolekcji Old-fashioned Christmas, świątecznym tekturkami z Fabryka Weny i metalowymi dodatkami od Mitform.




Grudniownik można zawiązać czerwoną wstążką.


W planach mam jeszcze chlapanie złotą farbką, ale zrobię to dopiero, gdy cały grudniownik będzie wypełniony.





1 komentarz:

  1. Uroczy! jeśli kiedyś zdecyduję się na zrobienie w końcu grudniownika, to ten posłuży mi za wzór :)

    OdpowiedzUsuń